Rød havfrue

03-06-2017: Hvis budskabet havde været: ”Køb din maling i Bilka”, eller ”Ned med de røde: Stem på Liberal Alliance”, så ville medierne næppe have svælget så meget i selve budskabet.

Med rød maling på Den lille havfrue fik en ukendt dette budskab gratis ud i alle danske og mange internationale medier: ”Denmark defend the whales of the Faroe Islands”.

Hvis budskabet havde været: ”Køb din maling i Bilka”, eller ”Ned med de røde: Stem på Liberal Alliance”, så ville medierne næppe have svælget så meget i selve budskabet. For så ville det jo være klar reklame.

Så ville vi dagen lang i stedet have hørt Bilkas direktør og Anders Samuelsen (LA) afvise, at de stod bag. Og de ville få god tid til at få vores sympati og forbande hærværket.

Rød maling på havfruen kan derfor være lettere for landet at komme igennem, når gerningsmanden er ukendt og budskabet mystisk, end når budskabet er klar reklame og mistænkte gerningsmænd dagen lang skal bedyre deres uskyld.

Læs Groft sagt’en på b.dk.
Klaus Kjøller
T: (+45) 20 74 34 12
E: klaus@kjoeller.dk

Writer's choice 2018

Nogle grovheder er værre end andre.