Image - effektive råd til virksomheden om sprog og kommunikation

01-09-2016: "Image - effektive råd til virksomheden om sprog og kommunikation" fra 1997 udkommer som paperback i en gennemrevideret 2. udgave. Det er stadig en absolut no bullshit-bog om effektiv sprog- og kommunikationsrådgivning. Udkom som e-bog i 2014.

Bogen er en opdateret, revideret udgave af Image – effektive råd til virksomheden om sprog og kommunikation som udkom første gang i 1997. Bogen er skrevet til universitetsstuderende der uddanner sig til sprog- og kommunikationsrådgiver. Og den sætter fokus på rådgiverrollen: Hvordan overvinder du modstanden mod at følge gode råd? Men bogen er skrevet i en ”no bullshit”-stil, så den kan læses af enhver som ønsker at undgå almindelige kommunikationsfejl som mange organisationer dagligt begår. Bogen bygger på eksempler fra forfatterens virksomhedsrådgivning og på hans undervisning og vejledning af kommende rådgivere på Danskstudiet ved Københavns Universitet.

Sagt om første udgave, 1997:

”kan bruges i undervisningen på de videregående uddannelser, men med sin klare opbygning og fremstilling i lige så høj grad til selvstudium af ansatte i den offentlige administration og i private virksomheder.” (lektørudtalelse, Bibliotekscentralen)

Læs den erindrende kommentar i anledning af udgivelsen af 2. reviderede udgave som paperback 2016: Min mislykkede flugt med Image.

Særligt om paperback-udgaven:

Bagsidetekst:

Dårligt sprog giver dårligt image. Og dårligt image giver færre kunder, faldende aktiekurser, skrumpende bevillinger og politisk svaghed. Og færre topkvalificerede ansøgere til ledige stillinger.

Du er til rotterne uden et godt sprog. For når kunder, borgere og aktiekøbere har øjnene nede i din tekst, mærker de mest intimt på deres egen krop dine værste og bedste sider.

I Image afsløres de sprog- og kommunikationsfejl som mange danske virksomheder, organisationer og deres topledere dagligt begår. Og det forklares konkret hvorledes fejlene kan behandles effektivt.

Enhver som arbejder med sprog, er sin egen sproglige rådgiver. Benyt bogen til at give dig selv et sprogligt serviceeftersyn. Er du chef, kan du straks styrke din afdelings image ved at sætte fokus på afdelingens sprog og kommunikation.

Og er du sprog- og kommunikationsrådgiver får du konkrete råd i bogen til hvordan du rådgiver bedre: Det er godt hvis du giver verdens bedste råd. Det bliver bedre hvis du overbeviser om at det bør gennemføres. Allerbedst er det hvis du sørger for at det bliver til virkelighed.

Se omslaget i stor størrelse.

Køb bogen på SAXO.com eller i enhver anden boghandel, fysisk eller på nettet.

Titel: Image – effektive råd til virksomheden om sprog og kommunikation, 2.rev.udg.
© 2016 Klaus Kjøller
I højre firkant på forsiden er indsat i miniformat forsiden af førsteudgaven med en tegning af Otto Dickmeiss
Udgivet af KJOELLER.dk
Trykt af SAXO Publish, København
Bogen er sat med Word, typografi Palatino Linotype
ISBN 9788740923094
2. reviderede udgave, version 28-08-2016 13:11, (udkommer 01-09-2016, opdateres efter behov; første version (e-bog) februar 2014; 1. udg. Akademisk Forlag 1997)
244 s.

Særligt om e-bogsudgaven:

Se forsiden i stor størrelse.

Køb bogen på SAXO.com (e-bog).

Titel: Image – effektive råd til virksomheden om sprog og kommunikation, 2.rev.udg.
© 2014 Klaus Kjøller
I højre firkant på forsiden er indsat i miniformat forsiden af ”Image”s førsteudgave med en tegning af Otto Dickmeiss
Published by SAXO.com
Bogen er sat med ePub Maker 1.7
ISBN 9788740407211
2. reviderede udgave, version 21-10-2014 13:52, (Opdateres løbende; 1. udg. Akademisk Forlag 1997)

Kronikker

Kronikker som handler om væsentlige sider af 'Den politiske Komedie':

Berlingske 20-07-2012: Demokratiets kroniske jammer

Information 15-06-2011: Politk som TV-føljeton

Jyllands-Posten 25-01-2011: Ideelt demokrati uden vælgere

Weekendavisen 13-08-2010: At forstå politik uden at forstå sagen. Fik i avisen titlen 'Fantastiske fortællinger'.

Berlingske Tidende 21-07-2010: Mens vi venter på Den store Leder

Information 16-04-2010: Public service-tv som propaganda. Fik i avisen titlen 'Dronningens dag på alle kanaler'.
Klaus Kjøller
T: (+45) 20 74 34 12
E: klaus@kjoeller.dk
 
Læs om bogen
Læs om bogen
Læs om bogen