|
 |
Arrangementer og emner
Igennem årene har jeg bl.a. optrådt med disse emner for de nævnte målgrupper:
- Sådan opbygger og vedligeholder du dit netværk og Sådan bliver du en god formidler for Finansministeriet, Økonomistyrelsen
- Massekommunikation – at informere publikum og frivillige for sammenslutningen af Danske Festivaler.
- Netværk på godt og ondt i Kulturstyrelsen – for danske ambassadører og folk i udenrigstjenesten i forbindelse med indsatsen for udbredelsen af dansk kultur i udlandet
- Netværk på godt og ondt i flere netværk af danske ledere inden for det offentlige og private
- Kommunikation og samarbejde i en dansk afdeling af en nordisk virksomhed
- Netværk på godt og ondt på fagforenings konference for ledere og tillidsrepræsentanter
- Netværk på godt og ondt for ansatte i et amt
- Efteruddannelseskurser i dansk sprog for gymnasie- og hf-lærere. Kurserne foregår på skolerne i gruppen af dansklærere. Kurserne omfatter bl.a. ”Sproglig praksis” (= skriftlig og mundtlig fremstilling), argumentation, sproghandling og spindoktorering.
- Humor i ledelse og kommunikation i netværk af topledere i det offentlige og i erhvervslivet
- Netværk på godt og ondt i netværk af skoleledere, i netværk af yngre statskundskabsfolk og i netværk af unge idrætsudøvere
- Formidling for forskere ved et lærermøde på et naturvidenskabeligt universitetsinstitut
- Mundtlig eksamen ved et seminariums kulturarrangement
- Netværk på godt og ondt ved en interesseorganisations generalforsamling
- Mundtlig argumentation og formidling på ministerielt kursus for VUC-undervisere
- Kritik og rådgivning på offentligt gå-hjem-møde på et universitet og ved fagforeningsarrangement for sprogfolk
- Dansk sprog på humanistisk fakultets efteruddannelseskursus for dansklærere på gymnasium/ hf
- Mit brutto-forfatterskab, eller: Revl og krat i formidling på møde for et universitets kommunikationsmedarbejdere
- Skrivning af opgaver på et seminarium
- Vejledning af ph.d.-studerende som skriver afhandlinger på basis af praktisk arbejde i erhvervslivet – for mulige kommende erhvervs-ph.d.-studerende på et humanistisk fakultet
- Kunsten at holde en god tale på temadag i et amt
- Manipulation og bluff på ugekursus i forhandlingens psykologi på en højskole.
- Netværk på godt og ondt på aftenarrangement i et oplysningsforbund
- Manipulation og image på et kontaktmøde mellem universitetsledelse og erhvervsliv
- Netværk på godt og ondt i en offentlig forskningsinstitution
- Manipulation på medlemsseminar for arbejdsledige i en fagforening
- Kritik og rådgivning på sommeruniversitet i en fagforening
- Image, værdier og kommunikation på en virksomheds kommunikationskonference
- Offensiv formidling på højere læreanstalt
- Manipulation på eftermiddagsmøde i en kommunes tekniske forvaltning
- Underviseren som påvirker på kursus for undervisere på de sociale uddannelser
- Flid, fedt og snyd? Om netværks betydning i arbejdslivet på fagforenings efteruddannelse
- Netværk på godt og ondt i netværk af selvstændigt erhvervsdrivende
- Netværk på godt og ondt for konsulenter i et idrætsforbund
- Politikere, medier, erhverv, vælgere og demokrati på brancheorganisations årsmøde
|
 |
|
Efteruddannelseskurser i dansk sprog for gymnasie- og hf-lærere
|
|
DJØF'erne har taget patent på at forstå politik gennem økonomisk og juridisk substans. Men politik er fuldt forståeligt som en TV-føljeton for alle og enhver. Og sådan bør det være i et demokrati.
|
|
undersøgelser viser, at mange har svært ved at holde en tale. Visse kvinder siger, at de hellere vil føde et barn. Nogle mænd, at de hellere vil dø.
|
|
Dårligt image giver færre kunder, faldende aktiekurser, skrumpende bevillinger og politisk svaghed.
|
|
Ingen leder kan have et naivt sandhedsbegreb, som går ud på, at man altid siger sandheden, hele sandheden og kun sandheden.
|
|
Hvordan du gør det, og hvordan du afslører det i parforholdet, på jobbet, i politik og i ledelse.
|
|
Jo flere du kender, jo bedre muligheder har du. Måske. For nogle trækker ned, andre trækker op.
|
|
Hvorfor skriver de offentlige væsner uforståeligt til borgerne - og er der noget at gøre ved det?
|
|
Er det medierne eller politikerne, der har magten? Det går op og ned. Men reglerne for effektiv mediestyring er konstante, og den, der ikke respekterer dem, bliver sorteper
|
|
Jo mere eleverne værdsætter lærerens person, jo bedre muligheder har læreren for at påvirke. Hvordan får læreren eleverne til at elske sig mest muligt?
|
|

|